Vimexx Facebook

Nieuws van Vimexx op 05-02-2016

Heb jij een webwinkel die zich voornamelijk richt op vrouwen? Dan heb je geluk, want uit cijfers van het Telecompaper Consumer Panel is gebleken dat maar liefst 75 procent van de vrouwen online kleding aanschaft. Kijken we naar andere producten die online verkocht worden, dan zijn kledingstukken voor dames de producten die veruit het meest online aangeschaft worden. Meer over het onderzoek van Telecompaper, lees je in dit artikel.

Het online koopgedrag van vrouwen: de cijfers

Het percentage van 75 procent is het gemiddelde percentage dat berekend is over vrouwen in diverse leeftijdsgroepen. Tussen de verschillende leeftijdsgroepen in zit veel verschil, want sommige dames shoppen nu eenmaal meer online dan andere vrouwen. Voornamelijk jonge vrouwen tussen de 12 en 35 jaar kopen veel van hun kleding, schoenen en tassen online. Van de vrouwen van 12 tot 19 jaar die door Telecompaper ondervraagd zijn, heeft zelfs 88 procent van de ondervraagde dames in het jaar 2015 kleding, schoenen of tassen online gekocht. Dit betekent dat bijna 9 op de 10 vrouwen in deze leeftijdscategorie wel eens iets online heeft gekocht en op deze manier heeft bijgedragen aan de omzet van diverse webwinkels.

Aantal online verkopen flink gestegen sinds 2007

De afgelopen jaren is het aantal online verkopen per persoon volgens het Telecompaper fors gestegen. In 2007 deden we gemiddeld nog 3,7 aankopen per persoon via het internet, terwijl dit in 2015 al 6,9 aankopen per jaar was. Niet alleen kleding, schoenen en tassen worden veel online gekocht, ook producten als elektronische apparatuur, vakanties en kaartjes voor concerten en dagjes uit worden veel via het internet aangeschaft. Overigens is het wel belangrijk om te vermelden dat deze producten voornamelijk door mannen aangeschaft worden en dames voornamelijk online te vinden zijn om kledingstukken, schoenen en tassen te kopen.

Conclusie

Met oog op de aantrekkelijke cijfers die Telecompaper heeft gepresenteerd, kun je zeker stellen dat het aantrekkelijk is om een eigen webwinkel te starten. Zeker als je je op vrouwen van 12 tot 19 jaar richt met jouw online shop, is het starten van een eigen online shop echt een aanrader met oog op de hoge behoefte om online te shoppen bij deze leeftijdsgroep.

- 5 van 5 sterren -