Je kan bij Vimexx gebruik maken van zowel je Wallet als Automatische incasso om verlengingen automatisch te betalen. Hoe je automatische incasso instelt lees je in deze handleiding.
- Automatische incasso inschakelen
- Wat als de incasso mislukt of wordt teruggestort?
- Rekeningnummer wijzigen
Let op: Bestellingen die zijn aangemaakt voordat je automatische incasso hebt ingeschakeld worden niet automatisch betaald. Je zult voor deze bestellingen alsnog handmatig een betaling moeten verrichten.
Automatische incasso inschakelen
Ga naar je dashboard en klik op Administratie. Kies hierna voor Mijn abonnementen.
In het scherm hierna, kies je aan de linkerkant voor de groene knop Automatisch incasso inschakelen.
Je komt dan bij een betalingsscherm van Mollie, onze betaalprovider, waar je middels de gewenste betaalmethode 10 cent betaalt ter bevestiging van de automatische incasso en om je bankrekening te koppelen.
Staat jouw bank of betaalmethode er niet bij?
Neem in dat geval contact met ons op via support waarna wij het alsnog voor je oplossen!
Wat als de incasso mislukt of wordt teruggestort?
Wanneer de automatische incasso niet voltooid kan worden, dan zal er automatisch gepoogd worden om de betaling alsnog langs de wallet te voltooien. Ook wordt automatische incasso voor je account dan op inactief gezet.
Als je een uitgevoerde betaling terug laat storten op je rekening, dan zorgt dit er ook voor dat je automatische incasso uitgeschakeld wordt. Daarnaast zullen de verlengde producten ook geannuleerd worden.
Mocht de automatische incasso inactief gezet zijn, dan kan dit enkel door ons weer actief gezet worden. Je kunt hiervoor een ticket aanmaken, waarin je uitlegt waardoor de betaling mislukt is en dan kunnen we dit voor je aanpassen.
Rekeningnummer wijzigen
Als je een ander rekeningnummer wilt koppelen aan de automatische incasso, dan kan dit uiteraard aangepast worden.
Door op Incasso gegevens verwijderen te klikken, is het mogelijk om opnieuw een rekeningnummer te koppelen, door deze stappen bovenaan deze pagina te volgen: Automatische incasso inschakelen. Hierbij dient de verificatie middels iDeal ook opnieuw uitgevoerd te worden.
Voor vragen kan je natuurlijk altijd terecht op onze supportkanalen, dan helpen we je graag zo snel mogelijk verder!