25-06-2024 21:47

Beste forum,

vandaag kreeg ik een auto mail (toen ik die nog kon ontvangen) met het bericht:

A new message or response with subject: User ********* has been suspended for bandwidth overusage

has arrived for you to view.

Follow this link to view it:

================================ Automated Message Generated by DirectAdmin 1.655

In eerste instantie kreeg ik een weinig behulpzame reactie op mijn ticket, dat ik mijn hosting moest upgraden om het op te lossen, daarop heb ik verbaasd gereageerd want hoe kon het ineens dat ik zoveel bandbreedte gebruikte (ben ik soms gehackt?!), de volgende reactie in antwoord daarop was beter maar ben ik nog niet mee geholpen:

"Mogelijk dat er een site gehackt is, of enorm veel verkeer heeft gekregen want de laatste 5 dagen heb je gemiddeld 10GB bandbreedte per dag verbruikt. Op 1 juli wordt de bandbreedte weer gereset en begint de nieuwe maand. Wanneer je weer direct toegang wil tot je sites kun je je pakket upgraden naar het Plus pakket. Zie ook: https://www.vimexx.nl/help/kan-een-hosting-pakket-tussentijds-geupgrade-worden. Ik heb binnen Direct Admin de awstats van de website bekeken en er is 95Gb verbruikt door 'facebookexternalhit'. Heb je dat een idee wat is? Anders kun je nog even Googlen op deze term om meer informatie hierover te vinden, en het wellicht succesvol te kunnen uitschakelen/inperken."

Ik heb op internet gevonden dat ik in de .htaccess deze kan blokkeren (is dat de oplossing dat iemand weet uit ervaring?!), maar dan moet ik eerst weer toegang hebben tot de server, dat is dan 6 dagen wachten of upgraden om daarna weer te downgraden?!

Ik heb nu geen mail meer, geen website "This account has been suspended. Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources."