Vimexx Facebook

Blog van Vimexx op 23-05-2018

Linkbuilding is onderdeel van zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd. Als je je bezig houdt met linkbuilding, probeer je zo veel mogelijk interne en externe links te verzamelen. Heb je een groot aantal links en zijn deze links ook van hoge kwaliteit, dan krijg je een goed linkprofiel. Hier word je zeker voor beloond. Google laat websites met een goed linkprofiel namelijk altijd hoger scoren in de zoekresultaten dan websites met een slecht linkprofiel. Oftewel, door middel van linkbuilding komt jouw website hoger in de zoekresultaten van Google terecht.

 

Interne linkbuilding

Google vindt het erg belangrijk dat de bezoekers van jouw website gemakkelijk en snel kunnen navigeren. Om het navigeren op je website gemakkelijker te maken, plaats je interne links. Heb je een goede linkstructuur? Dan wordt hier rekening mee gehouden bij het indexeren van je website. Je krijgt simpelweg een hogere positie in de zoekresultaten van Google.

 

Ook belangrijk om te weten: je kunt een bepaalde pagina op je website wat meer waarde toekennen. Dit doe je door relatief meer links naar deze pagina te plaatsen, vanuit andere pagina’s op je website. Google pakt dit op en zal deze pagina meer waarde toekennen.

Externe linkbuilding

Naast interne linkbuilding, kun je de positie van jouw website ook verbeteren door middel van externe linkbuilding. In het kader van externe linkbuilding verzamel je linkjes die vanuit een andere website naar jouw website verwijzen. Links op social media websites, startpagina’s en blogs zijn allemaal externe links. Bouw je een goed linkprofiel op met externe links, dan word je beloond met een hoge positie in de zoekresultaten van Google.

 

Tip: je kunt meer externe links verzamelen door links te ruilen met relevante partners. Jij zet een link naar de website van je partner op je site, je partner doet hetzelfde voor jou. Nu worden jullie beide beloond met een hogere positie in de zoekresultaten. Dit doe je natuurlijk niet met concurrenten, maar wel met leveranciers of zakelijke partners.

 

Kwalitatieve links verzamelen

Velen denken dat het belangrijk is zo veel mogelijk externe links te verzamelen. Dit is niet het geval. Een groot aantal externe links doet het zeker goed, maar deze links moeten wel allemaal van uitstekende kwaliteit zijn. Zet je een link naar je site op een website met een lage Google autoriteit, een onveilige website of een irrelevante website volgens Google, dan kan dit een negatief effect hebben op de indexering door Google. Verzamel dus niet zo veel mogelijk links, maar zo veel mogelijk kwalitatieve links. Kwaliteit gaat voor kwantiteit!

Wil je graag reageren op dit blog artikel? Dat kan! Bekijk het topic in ons Vimexx forum!

- 5 van 5 sterren -