Vimexx Facebook

Blog van Vimexx op 15-11-2017

Er zijn vele verschillende manieren om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Je kunt starten met linkbuilding, je kunt adverteren door middel van Google Adwords en het gebruik van social media netwerken heeft ook een positieve invloed op jouw positie in de zoekresultaten. Wat veel ondernemers vergeten, is dat on-page SEO of technische SEO ook nog altijd erg belangrijk is voor een hoge positie in de zoekresultaten.

Wij helpen je graag de on-page SEO of technische SEO van jouw website of webwinkel te verbeteren. Dit doen we door in dit artikel vijf belangrijke tips voor on-page SEO te delen.

5 on-page SEO tips

Let op de Google Richtlijnen voor Webmasters

Voor een goede on-page SEO moet jouw website of webwinkel aan de Google Richtlijnen voor Webmasters voldoen. Zoek deze richtlijnen op, check of je site of shop aan alle richtlijnen voldoet en als dit niet het geval is, verbeter je jouw website of webwinkel. Voldoet jouw site of shop aan de Google Richtlijnen voor Webmasters, dan kom je vanzelf iets hoger in de zoekresultaten van Google terecht.

 

Optimaliseer iedere pagina voor mobiel gebruik

Iedere pagina van jouw website of webwinkel moet mobiel vriendelijk zijn. Dit betekent dat iedere webpagina goed getoond moet worden op mobiele devices, waaronder diverse tablets en smartphone. Voor een goede on-page SEO optimaliseer je iedere webpagina van jouw site – echt iedere webpagina! – voor mobiel gebruik.

 

Maak je website sneller

De snelheid van jouw website is ook onderdeel van de technische SEO van jouw online visitekaartje. Door je website sneller te maken, komt jouw site hoger in de zoekresultaten van Google terecht. Bij het sneller maken van je website, houd je de richtlijn van 1,5 seconde laadtijd aan. Idealiter laadt iedere pagina van jouw website of webwinkel binnen 1,5 seconde.

Maak je website sneller

Is jouw website toevallig gebouwd op Wordpress? Lees dan nu direct hoe jij je Wordpress snelheid optimaliseren kan.

Voorkom keyword stuffing

Sommige ondernemers willen zo graag op een bepaald keyword gevonden worden, dat ze hun website of webwinkel helemaal vol ‘stuffen’ met dit keyword. Dit is niet slim, want content moet altijd leesbaar zijn voor de internetgebruiker. Je zet het belangrijkste zoekwoord van jouw website in de url, de titel en de eerste 100 woorden van je tekst, maar verder houd je de teksten op je site zo leesbaar mogelijk. Geen keyword stuffing dus, maar goede content.

 

Extra tip: check de teksten op je website goed op spelfouten, grammaticafouten en typefouten. Google kijkt hier namelijk ook naar bij het beoordelen van jouw website op het gebied van on-page SEO. Het is zonde als jouw website op de tweede pagina van de zoekresultaten terecht komt door een stomme typefout.

 

Vergeet de meta’s niet

Tot slot zijn de meta’s erg belangrijk voor goede on-page SEO. Voor iedere pagina schrijf je een metatitle en een metadescription, uiteraard met het belangrijkste keyword van die specifieke pagina. Ook als je denkt dat de meta’s niet relevant zijn voor een specifieke pagina op je website, schrijf je deze toch. Zelfs de contactpagina van jouw website heeft meta’s nodig voor een goede on-page SEO.

- 5 van 5 sterren -