van Vimexx op 20-07-2017
Sinterklaas is weer in het land en dit betekent dat veel e-commerce ondernemers het flink druk gaan krijgen deze maand. Wil jij optimaal profiteren van de online drukte rond 5 december? Lees dan in dit artikel hoe je dit kunt doen. Door de tips in dit artikel op te volgen, behaal je meer omzet door de online verkopen van Sinterklaas te laten stijgen.
Tip 1: geef je webwinkel een make-over
Door je webwinkel een make-over te geven in de sfeer van Sinterklaas, kun je jouw online verkopen flink laten stijgen. Je zou het misschien niet verwachten, maar een webwinkel in de Sinterklaas sfeer maakt echt verschil. Door je webwinkel een make-over te geven krijgen klanten namelijk meer het Sinterklaas gevoel en hier hoort een bepaalde koopzucht bij. Pas het design van je webwinkel aan en je stimuleert je klanten onbewust om meer aankopen te doen.
Tip 2: start speciale acties om de verkopen te boosten
De decembermaand is een dure maand en daarom zijn veel consumenten in deze maand nog meer op zoek naar goede aanbiedingen. Door enkele speciale aanbiedingen voor Sinterklaas te introduceren, kun je veel consumenten net over die drempel trekken om een aankoop te doen. Maak bijvoorbeeld een speciale pagina met goede aanbiedingen voor Sinterklaas en lok hier klanten naartoe. Door aantrekkelijke kortingen te geven (en dit hoeven niet eens hele hoge kortingen te zijn!), overtuig jij klanten om een aankoop te doen.
Wat je ook kunt doen, is je klanten een presentje geven als ze iets bestellen voor Sinterklaas. Geef er bijvoorbeeld een chocoladeletter bij, pak het cadeautje standaard in mooi Sinterklaas inpakpapier in voor je klanten of geef een ander kleinigheidje. Het is niet veel en het kost je ook niet veel, maar het kan klanten net overtuigen om toch een aankoop te doen.
Tip 3: start een Google Adwords campagne
De maand december is de perfecte maand om een Google Adwords campagne te starten met betaalde advertenties binnen de zoekmachine. Plaats meerdere advertenties met relevante en Sinterklaas gerelateerde zoektermen en je haalt meer bezoekers naar je website. Doen deze mensen een aankoop, dan heb je de kosten van de Google Adwords campagne er zo uit gehaald. En wil je niet te veel geld uitgeven aan je advertenties? Dan adverteer je vanaf midden november tot het weekend voor 5 december. Een korte periode, die je niet al te veel geld kost maar je wel veel geld oplevert.
Heb je nog nooit gebruik gemaakt van Google Adwords? Dan raden wij je aan om je goed te verdiepen in deze betaalde advertenties voor je een advertentie maakt. Doe je dit niet, dan is de kans groot dat je advertenties niet zo aantrekkelijk worden en mensen niet voldoende overtuigen om door te klikken naar je website. Zonde, want dan laat je flinke kansen rond de Sinterklaasperiode liggen. Denk goed na over de advertenties die je plaatst en je hebt meer online succes rond Sinterklaas.