Vimexx Facebook

Blog van Vimexx op 20-07-2017

Veel bedrijven maken actief gebruik van social media om hun business te promoten. Gebruik jij ook diverse social media kanalen om je bedrijfsdoelstellingen te behalen en wil je in 2017 nog meer succes op social media? Lees dan in dit artikel met welke drie social media trends je dit jaar rekening moet houden als je nog meer uit jouw social media activiteiten wil halen.

 

Trend #1: videocontent delen op social media

Mensen zijn visueel ingesteld. Een foto doet het beter dan een lange tekst, maar een video doet het weer beter dan een foto. Wie effectief content wil delen op social media, kan dan ook het beste een video delen. Bijkomend voordeel: social media netwerken als Facebook en Instagram ondersteunen het delen van videocontent erg goed. Zet je bijvoorbeeld een video op Facebook en komt deze video op het nieuwsoverzicht van jouw doelgroep te staan, dan wordt de video automatisch afgespeeld. Heb je een goede video gemaakt die de kijker echt boeit, dan is de kans groot dat jouw video niet voorbij gescrold wordt en daadwerkelijk gekeken wordt door je doelgroep.

 

Trend #2: direct messaging

Klanten kunnen je al e-mailen of bellen als ze een vraag hebben, maar bied je ook al de mogelijkheid van direct messaging via social media aan? Zo niet, dan is dit een gemiste kans. Veel mensen hebben geen zin om mails te versturen of een telefoontje te plegen om een vraag te stellen. Om het contact met deze mensen zo laagdrempelig mogelijk te maken, kun je de mogelijkheid van direct messaging aanbieden. Klanten kunnen je in dit geval een vraag stellen via de Messenger van Facebook of een andere direct messaging tool van een social media netwerk. Jij zorgt ervoor dat je medewerkers zo snel mogelijk reageren op deze vragen, zodat er echt sprake is van snelle en gemakkelijke communicatie.

 

Trend #3: social shopping

Online shoppen moet niet alleen gemakkelijk zijn, maar ook een sociaal aspect hebben. Dit betekent niet alleen dat je jouw klanten en potentiële klanten zo klantvriendelijk en sociaal mogelijk bereikt via diverse social media kanalen, maar dat je klanten bovendien slim inzet om jouw bedrijf te promoten. Bied klanten bijvoorbeeld de mogelijkheid aan om hun aankoop te delen met vrienden via Facebook, Twitter of Instagram. Je hoeft hier nauwelijks iets voor te doen, maar je kunt er wel voor zorgen dat jouw klanten zomaar andere klanten voor je gaan werven.

 

Merk je dat niet veel mensen hun aankopen delen via social media en wil je hier meer van kunnen profiteren? Zorg er dan voor dat jouw klanten een beloning krijgen voor het delen van hun aankoop. Beloof hen bijvoorbeeld 10 procent korting op hun volgende aankoop bij het delen van hun bestelling of geef ze korting op het bestelbedrag als ze een paar vrienden mailen over de betreffende bestelling. Jij hebt een groot bereik en krijgt mogelijk meer bestellingen binnen en de klant krijgt een aantrekkelijke korting. Een win-winsituatie! 

- 5 van 5 sterren -