Vimexx Facebook

Blog van Vimexx op 20-07-2017

Steeds meer bedrijven houden een blog bij op hun website. Dit doen ze niet alleen om hun kennis over een bepaald onderwerp te delen, maar ook zeker om meer bezoekers naar hun website te trekken. Door een blog bij te houden, wordt je website op bepaalde zoekwoorden beter geïndexeerd door de zoekmachines. Dit betekent dat je een betere positie in de zoekresultaten krijgt, met meer traffic op je website als gevolg.

 

Het starten van een zakelijke blog lijkt gemakkelijk, maar dit kan toch lastiger zijn dan je denkt. In dit artikel beschrijven we vijf mogelijke invalshoeken van jouw zakelijke blog, zodat je gemakkelijker kunt bepalen welke richting jouw blog moet krijgen.

 

Invalshoek #1: actuele informatie en ontwikkelingen

De eerste invalshoek van een zakelijke blog, is de invalshoek waarbij je actuele informatie deelt en de ontwikkelingen in het vakgebied volgt. Ben je actief in de modebranche, dan deel je bijvoorbeeld de laatste modetrends of schrijf je blogs over mode-evenementen waar je naartoe bent geweest.

 

Invalshoek #2: informatie over producten

De tweede invalshoek van een succesvolle zakelijke blog, is de invalshoek die volledig over de producten van jouw bedrijf gaat. Je schrijft blogs over trends op productniveau, maar deelt ook handige tips en stappenplannen over de producten die je verkoopt. Verkoop je bijvoorbeeld leren tassen, dan deel je tips over het onderhoud van deze tassen of schrijf je een stappenplan voor het vinden van de beste tas.

 

Invalshoek #3: vraag en antwoord

Een leuke invalshoek om een zakelijke blog te starten is door iedere week een vraag van een klant te beantwoorden. Wordt er bijvoorbeeld een vraag gesteld over product X, dan geef je hier in een blog antwoord op. Wordt er de week erna een vraag gesteld over het onderhouden van product Y, dan geef je hier antwoord op. Niet alleen handig voor de persoon die de vraag heeft gesteld, maar ook voor de andere klanten van je bedrijf. Door iedere week een vraag te beantwoorden, krijg je uiteindelijk een grote kennisbank met relevante informatie over jouw bedrijf, jouw branche en jouw producten en/of diensten. Zo’n kennisbank is veel waard, zowel voor SEO als voor het imago van jouw bedrijf.

 

Invalshoek #4: de personen achter het bedrijf

Wil je de organisatie wat meer een gezicht geven, dan is de zakelijke blog hier een prima middel voor. Je schrijft blogs over de medewerkers van het bedrijf, deelt foto’s van jullie werkplek en vertelt uitgebreid wat jullie tijdens het bedrijfsuitje hebben gedaan. De zakelijke blog met persoonlijke noot is volledig gericht op het geven van een gezicht aan de organisatie en gaat alleen over de personen binnen het bedrijf.

 

Invalshoek #5: actuele informatie over het bedrijf

Je kunt actuele informatie delen over de branche, maar je kunt je blog ook wat meer naar je bedrijf trekken. Je schrijft geen blogs over de branche, maar deelt enkel actuele informatie over het bedrijf. Wordt er een nieuwe afdeling geopend, dan schrijf je hier een blog over. Heb je jouw productaanbod uitgebreid, dan wordt hier ook een blog over gedeeld. Heb je een nieuwe werknemer aangenomen, dan schrijft hij of zij een korte introductie over zichzelf in de zakelijke blog.  

- 5 van 5 sterren -